Vekst i sesongkortsalget

To måneder før seriestart ser vi en betydelig økning i antall solgte sesongkort, sammenlignet med samme tid i fjor. Det blåser en positiv vind over Strømsgodset om dagen!

Annonse:

Fristen for gjenkjøp av sesongkort gikk ut 31. januar og sammenlignet med samme dato i fjor ser vi en god økning i antall solgte sesongkort på Marienlyst. Når gjenkjøpsfristen gikk ut hadde vi solgt ca. 100 flere sesongkort enn året før, til tross for at vi i fjor hadde prisøkning på GU-tribunen ved gjenkjøpsfristens utløp. Og sesongkortsalget fortsetter å øke. 

Økning i alle ledd

Vi har allerede solgt over 2500 sesongkort

— Signe Rismyhr Engelund, leder Privatmarked og media
Den økte interessen rundt Strømsgodset merkes i flere ledd:

- GodsetUnionen har hatt en markant økning i antall medlemmer, vi selger mer supporterutstyr enn normalt på denne tida, vi ser en økt interesse rundt klubben i våre digitale kanaler og vi har allerede solgt over 2500 sesongkort, sier leder for Privatmarked og media, Signe Rismyhr Engelund

Med nytt trenerteam og flere nye spillere er optimismen stor i Drammen om dagen. Som klubb har vi også styrket satsingen på innholdsproduksjon med mål om å by mer på oss selv og dele mer fra innsiden av klubben. Gjennom vår samarbeidspartner Digital Opptur har vi en dedikert ressurs som skal jobbe med klubbens TikTok og Snapchat-konto, for å nå ut til den yngre generasjonen. Vi har startet opp igjen vår podcast, Godsetpodden, men mål om å gi en lettbeint og informativ oppdatering ukentlig fra klubben. Vi opplever også et godt samarbeid med Drammens Tidende som har økt sin satsing på Godset-relaterte saker. 

Summen av alle disse tiltakene er med på å løfte interessen rundt klubben, bygge profiler og skape engasjement opp mot seriestart, som igjen gir økte sesongkorttall. I tillegg ser vi en generell positiv bølge i Norsk Fotball om dagen, som merkes også på klubbnivå.  

Vekst i hele Norsk Fotball

Mange klubber i Eliteserien opplever stor vekst i sesongkortsalget og økt interesse rundt sitt produkt. Med ny medieavtalen hos TV2 dekkes Norsk Fotball tettere enn noen gang i nasjonale medier og Eliteserien omtales hyppigere på landets største kanaler. I tillegg har man norske spillere, fra Eliteserien, som lykkes i utlandet og Norske klubber har så langt i år solgt spillere for større summer og til større ligaer enn tidligere år. Resultatet er at dette gir et høyere kvalitetsstempel på Norsk fotball. 

– Interessen for norsk fotball er økende. Vi har lag som markerer seg i Europa-cupene og flere spillere som presterer på toppnivå i de største utenlandske ligaene. Dermed har både det norske publikum og europeiske klubber øynene på norsk fotball, sier Pål Breen, kommersiell leder i Norsk Toppfotball.

Bli med på moroa - kjøp sesongkort her

 

Annonse fra Eliteserien: